Marieke

Wie ben ik?


Ik ben Marieke en ik ben geboren op 31 oktober 2002. Ik heb een enorme passie voor dieren én fotograferen. Wat is dan beter dan deze twee passies samen combineren?

In 2018 ben ik begonnen met de opleiding paraveterinair dierenartsassistente op het Prinsentuin College in Breda. In september 2020 ben ik overgestapt naar de opleiding bedrijfsleider paardensport en houderij niveau 4. Ik ga nu mijn laatste jaar van deze opleiding in. Naast mijn opleiding ben ik in mijn vrije tijd ook veel te vinden tussen de paarden.

Ik heb leren rijden op een manege in de buurt. Later kreeg ik mijn eigen verzorgpaarden. Twee van deze verzorgpaarden zijn vanaf dag 1 in mijn leven gebleven en nu dus nog steeds :)

Ondertussen rijd ik ook nog een ander paard, op een andere stal en ik heb hele leuke stages waar ik veel mag leren en ervaren.

Dus gelukkig genoeg leuke dieren om mij heen! 


BEGINNEN MET FOTOGRAFEREN 


Ik ben gek op dieren en fotograferen. Deze twee hobby's samen voegen is voor mij een perfecte match!

Al van jongs af aan ben ik in de weer met een camera. Dit begon met een wegwerp camera om foto's te maken van de parade in Euro Disney. Later mocht ik de camera van mijn vader gebruiken om foto's te maken in de dierentuin. Met deze camera ben ik ook begonnen met het fotograferen van honden. Mijn eigen honden hebben daardoor maar al te vaak netjes stil moeten zitten voor de foto. Hier zijn ze ondertussen ook heel erg goed in!

In de zomer van 2019 startte ik MSB fotografie. Dit begon vooral met fotograferen van vriendinnetjes met hun paard, honden van kennissen en af en toe mijn camera mee nemen naar een evenement. 

In november 2019 kocht ik mijn eigen camera. Hiermee ben ik écht gaan fotograferen. Later kocht ik een grote zoom lens en ging ik opzoek naar mijn eigen stijl in het bewerken van de foto's.

 

opgegroeid tussen de dieren


Als klein meisje was ik al volop bezig met dieren. Thuis ben ik opgegroeid met een dalmatiër, maltezer, shi tzu, europese korthaar en noorse boskat. Ondertussen woon ik samen met nieuwe dierenvriendjes; 2 biewer yorkshire terriër zusjes, een klein kees en een ragdoll bij mijn moeder. En ook nog een ruwharige black&tan teckel puber en een ruwharige teckel pup bij mijn vader. Een harig huisje vol dus ;)